Jasper en Inge op Reis

No worries, mate!

En dat is wel de origineelste titel die je kan verwachten uit Australie (godver, waar zitten die puntjes voor op de 'e' ?). Iedereen is hier je 'mate' of je het nou leuk vindt of niet.

Na 2 maanden was het dan eindelijk zover, we sluiten elkaar weer in de armen op luchthaven Sydney. Behoorlijk gaar van de lange vlucht, maar veel zin om samen verder te reizen.

Nu ruim 2 weken samen onderweg en genoeg om te zeggen dat het een prachtig land is. Wel even wennen.....voor Jasper de prijzen (in vergelijking met Azie) en voor Inge de afstanden (het regent in Sydney, dus zal de hele oostkust wel slecht weer hebben).

Begonnen in Sydney, de hoofdstad van New South Wales. Raar om te bedenken dat deze stad ontstaan is uit een strafkamp opgezet door de Engelsen zo rond 1788. De Engelse invloeden zijn nog duidelijk zichtbaar met plaatsnamen zoals Liverpool, Newcastle, enz.

Na een paar dagen stad hebben we voor 4 weken een campervan gehuurd (zie foto's). Achterin een zitgedeelte dat ‘s avonds wordt omgetoverd tot bed. Klein keukentje erbij en vol gas door Australie...op naar Cairns.

Overnachten doen we op de mooiste en vreemdste plekken (campings zijn voor mietjes); langs de snelweg, in een National Park of gewoon aan het strand. Het bevalt super goed, vrij om te gaan waar je wilt. Een negatief puntje is mischien dat er geen toilet en douche in zit. Maar 's ochtends een camping (of hostel) inlopen en net doen of je er kind aan huis bent, is inmiddels onze specialiteit.

We wisselen de dagen af met steden/dorpjes bekijken, wandelen in National Parks en zonnen op de prachtige stranden. Waar we ook dolfijnen in het wild hebben gezien.

O ja, nog een wijze les voor deze 2 beginnende reizigers in Australie. Lekker boodchappen gedaan, op naar de snelweg. Stoppen bij het stopbord. Kijken allebei keurig naar links. Komt niks aan (dacht nog, dat is vreemd voor een snelweg). Optrekken en toch nog even naar rechts kijken......3 auto's met 120 km/u op je af zien komen......ZE RIJDEN HIER LINKS!!!

Ten slotte onze plannen.....als we in Cairns aankomen willen we waarschijnlijk richting Alice Spring (Ayers Rock) en daarna zien we wel weer.

Wederom bedankt voor alle reacties en tot laters!

Groetjes,

Inge & Jasper

Rik

Hi Inge en Jasper

Leuk om jullie foto's en verhaal te lezen, het ziet er geweldig uit! Enjoy.

Mis het nu wel een beetje :-) groetjes van regen-achtige London.

X
Rik

Robina

Hey!

Gaaf hoor allemaal!
In Cairns moeten jullie echt gaan duiken, great barrier reef is het mooiste wat ik ooit gezien heb!!!!

Veel plezier nog!
Greetz!
Robina

Dennis

Hey Jasper en Inge,

Zag op journaal dat het noodweer is in het oosten van Australië :-(
Hoop dat het bij jullie nog een beetje meevalt

Dennis

Merle

Hoi Inge en Jasper,
Hoe gaat het met jullie? Sinterklaas komt bijna, maar de pakjesboot is zoek. Dus is er geen pakjesavond meer. Erg hè? xxxxxxmerle

Clarisse

Wat een vrijheid daar!!! Klinkt zo avontuurlijk allemaal. En van die foto' word ik op slag jaloers! Goed om te zien/lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! En super die camper!! Ideaal om daarmee een land te verkennen!

X Cla