Jasper en Inge op Reis

4400 km verder.......

All,

How's it going? We hoorden al berichten over sneeuw in Nederland (en dat de pakjesboot van Sinterklaas zoek was). Hier gaat alles super......

4400 km verder en we zijn in Cairns aangekomen. De werkelijke afstand is 2679 km, maar je weet hoe vrouwen kunnen kaart lezen ('Je had hier links gemoeten', 'Ik ben hier ook nog nooit geweest', enz.). Haha!

De 4 weken Oostkust waren een geweldige ervaring. De toeristische kant van Australië, maar absoluut prachtig. Mede dankzij de vrijheid van de campervan hebben we ook de minder toeristische plaatsen gezien. Teveel om op te noemen allemaal, maar wat hoogtepuntjes:

* Surfles

Hele goede golven in het zuiden en dus op alle stranden zijn er (golf)surfers te vinden. Natuurlijk kunnen wij niet achterblijven. Na 2 uur les kunnen we een golf pakken en op de plank blijven staan. Voor de spectaculaire stunts moeten we naar schatting nog 249 jaar oefenen.

* Fraser Island

Het grootste zandeiland ter wereld. Met een groep van 20 man, 3 dagen lang met een 4WD door het zand scheuren, een kamp maken op het strand en zwemmen in prachtige meren. (En achterwege laten dat het 2 van de 3 dagen cats and dogs regende).

* Airlie Beach

De gateway naar de Whitsunday islands, maar ook een leuk stadje voor lekker relaxen in de Lagoon en een leuk feestje ‘s avonds.

* Great Barrier Reef

Vanuit Mission Beach naar het Great Barrier Reef (Eddy Reef). Het Great Barrier Reef, de enige natuurlijke levensvorm die vanaf de maan te zien is, staat sinds 1981 op de Werelderfgoedlijst van UNESCO en is de grootste toeristische trekpleister van Australië. En omdat wij graag onderdeel van de grote massa zijn, hebben we samen gesnorkeld in het prachtige heldere water en de fantastische onderwaterwereld. Jasper heeft hier ook een duik gemaakt. En zelfs met een haai gezwommen! Die echter snel het hazenpad koos na de flits van de onderwatercamera (en door mijn imposante verschijning natuurlijk).

We zijn net in Cairns aangekomen, dus te kort om er iets zinnigs over te zeggen. Wel is het hier in het noorden erg wennen aan de temperatuur en vooral de luchtvochtigheid (en uiteraard de muggen).

Over 2 dagen vliegen we naar Perth. Daar hebben we een Wicked (http://www.wickedcampers.com.au/) gehuurd om de west- en zuidkust te bekijken.

Foto's komen waarschijnlijk morgen!

Groetjes,

Inge & Jasper

Robina

Ben weer zwaar jaloers, al ben ik net terug uit Venezuela....
Ik heb hele mooie herinneringen uit mijn tijd in Australië.
En die komen weer voorbij nu ik dit zo lees.

Geniet ervan!!!!
en tot de volgende blog!!!!
Groetjes Robina

Laars

Hoe lang blijf je trouwens nog in dat pretpark hangen? In januari kom ik namelijk ook die kant op. Misschien dat we dan samen een biertje kunnen drinken.

Shabster

Hey gekken! Gaat lekker nog steeds daar, lees ik. Ik hoop dat jullie wel het fatsoen kunnen opbrengen om op ons jaarlijkse kerstfeest te verschijnen. Is op de 19de december dit jaar, dus zie jullie dan!
Geniet ervan tot die tijd!
Shab

Jasper & Inge

Shabba,

Bedankt voor de uitnodiging, maar we hebben al plannen. Gisteren een paar Aboriginals ontmoet, die noemen zich 'Het Groepje" en geven een knalfeest met Kerst ;-)
Waar wordt het gehouden dit keer?

Laurien

Oke, oke.... ik geef het toe.... BEN ZWAAR JALOERS!
Hier is het koud, koud en nog eens koud! Denk dat ik maar even een ticket ga boeken.... Dus misschien sta ik ineens voor jullie neus.... kijk maar uit!
Kan alleen maar zeggen, have nog meer fun together!
Lfs Laurien

Iris

Super verhalen en mooie foto's!
Geniet ervan!!

Clarisse

Terwijl wij ons hier een slag in de rondte werken, de sneeuw doorploeteren en geen cadeautjes krijgen omdat Sinterklaas de weg naar ons huis niet kan vinden, zitten jullie:

- in een warm land
- met relaxed weer
- in badkleding ieder zonnestraaltje op te pikken
- en op een surfplank je net geleerde moves te showen.

Tja, verschil moet er zijn! Maar ben net als Lau toch wel een beetje jaloers. Foto's zien er weer goed uit. Wat een leven daar!

XX

Nadine

Sinter Klaas heeft jullie gemist!
Heel veel lliefs, knuffels en kusjes van Wouter en Nadine!!

Sophie

Wauw, klinkt super jullie verhalen. Mooi om te lezen! Blijf goed genieten!

X Sophie

Evelyn

wauuwiee ziet er allemaal super uit! net even de foto's bekeken geloof dat Bert al tig keer heeft gezegd dat ik ze moest bekijken en is dus eindelijk gelukt!

liefs