Jasper en Inge op Reis

Nieuw-Zeeland - Sweet as!

Hoi allemaal,

Het regent hier al 24 uur onafgebroken, dus mooi tijd voor een nieuwe update.

En dan zijn we eindelijk in Nieuw-Zeeland, het land van de Kiwi's (bewoners), de Kiwi's (rare halfblinde vogel) en de kiwi's (vruchten). Maar gelukkig ook nog van de Maori's, rugby, Lord of the Rings en de prachtige afwisselende natuur.

Vanuit Auckland zijn we met de auto naar het noorden gereden, richting Bay of Islands. Een prachtige baai met allerlei kleine eilandjes (goh!). In deze omgeving werd in 1840 de Treaty of Waitangi ondertekend door de pakeha's (blanken) en Maori's (Maori's accepteren de Britse soevereiniteit en krijgen dezelfde rechten als de Britse burgers). Daar zien we meteen het grote verschil met Australie; het is wel degelijk mogelijk om met de oorspronkelijke bewoners van een land samen te leven.

Terwijl de Bay of Islands een prachtige plek is, zijn we er na een aantal maanden reizen wel achter dat het qua strand voorlopig genoeg is. Tijd voor wat actie. We zakken daarom snel af naar het zuiden. Eerst Waitomo waar we ons 100 meter laten zakken in de 'Lost World'. Ooit gezien op RTL Travel en nu zelf beleefd. Zie onderstaande link voor de tocht die wij gedaan hebben. Sorry dames, Chris Zegers lag ziek op bed, zijn stand-in is de studentikoze Roeland (Lul op man!). Ben je gek op Fiji; dan kan je bij het begin van het filmpje beginnen. Alleen geinteresseerd in de Lost World; effe doorzappen naar minuut 15.

do_travel_11_roeland.avi_plain.xml
Daarna naar Rotorua, oftewel Sulphur City. Een termisch gebied met kokende modderbaden en geisers, die voor een ...tsja, hoe zeg je dat netjes.....onaangename geur zorgen (rotte eieren?!). Leuk om te zien, maar volgende keer graag in een natuurlijke omgeving zonder hekken en honderden toeristen. Als we met Chinezen op de foto willen, dan gaan we wel naar China of naar de plaatselijke afhaalchinees.
Vervolgens naar Lake Taupo voor een skydive (parachutesprong). De vrijeval van ongeveer een minuut is snel voorbij, maar het geeft een ongelofelijke kick. Nou vooruit, nog een filmpje dan. Niet van ons, maar wel hetzelfde uitzicht.

What's next?
We zitten nu in National Park. We wachten tot de regen stopt zodat we de Tongariro Alpine Crossing kunnen lopen. Deze Crossing is de bekendste 1-dags wandeling van NZ. Je loopt door het oudste National Park van Nieuw-Zeeland, langs de oude (en nog actieve) vulkanen (oa. bekend van Lord of the Rings).
Daarna gaan we verder naar het zuiden en via Wellington over naar het zuid eiland. We zijn dan pas 3 weken op het Noordereiland, maar willen graag wat meer tijd besteden op het Zuidereiland.

Bedankt weer voor alle leuke reacties! We proberen binnenkort weer wat foto's te plaatsen.
Groetjes,

Inge & Jasper

Laars

Ik zat dus ook twee dagen in Taupo en heb daar urenlang naar een wapperende vlaggenstok mogen turen...

:'-(

Cla

Inge, je hebt gewoon birkenstocks gekocht! Past dat nog wel in je tas (haha). Ze staan je in ieder geval goed.

Nog last van de regen? Wij gaan vanavond weer voor het eerst trainen! Ben benieuwd.....

Groeten aan Jasper.

X Cla

Sabrine

He hoi!

Nog even een berichtje vanuit het zuid eiland! Het regent hier ook al een goede tijd, onafgebroken. Wij hebben twee weken lang op het noord eiland snik heet weer en alleen maar zon gehad, maar het zuid eiland heeft ons alleen maar wolken en regen opgeleverd. Gaaf de skydive boven lake taupo. Wij zijn al ruim een week aan het wachten tot het weer wat op gaat knappen, maar helaas. Zaterdag weer richting nederland en ook morgen verwachten ze geen mooi weer. Maar super gaaf dat jullie het wel hebben gedaan! Als jullie naar Wellington gaan zouden wij niet via de oostkust rijden (Napier) Hebben wij wel gedaan en dat was het enige echt saaie stuk van onze vakantie. Op het zuid eiland is kanoen in Abel Tasman een aanrader (met mooi weer), zwemmen met dolfijnen in Kaikoura (waar wij nu nog zitten), Hike over de gletsjer (fox of Franz Josef) en de doubtful sound (is echt super mooi, is ook een stuk groter en nog stiller dan de milford sound) Wij hebben daar een overnightcruise gedaan met Chris (aanrader! www.deepcovecharters.co.nz was het geld echt meer dan waard) Verder is Queenstown nog een gezellig stadje, maar wel druk! Hele goede reis nog! Heel veel plezier en ik hou jullie in de gaten. WIj vliegen zaterdag avond weer terug naar het koude Nederland!

X Sabrine

Cynthia

D(r)uifjes! Wat een schitterende reis maken jullie toch! Zowel de verhalen als de foto's maken de grijze maandagmorgens er niet makkelijker op! ;-)
Wanneer komen jullie weer in NL flaneren? April toch?
Geniet geniet geniet van de geweldige stukjes Aarde die jullie aan gaan doen en aan hebben gedaan! WOW...

Groet,
Cynthia