Jasper en Inge op Reis

Dorms, zweetsokken en Gletsjers

Hallo allemaal,

Na een paar maanden op dorms geslapen te hebben, leek het ons tijd om jullie daarvan mee te laten genieten. Voor degene die nog nooit van een dorm gehoord hebben, hierbij een korte uitleg. Elke dag in een hotel slapen is voor de gemiddelde backpacker onbetaalbaar. Daarom slapen ze in hostels met dorms. Een dorm is een (hotel)kamer die je deelt met 4 tot 8 personen (soms meer). Dat levert leuke en minder leuke momenten op.

Leuke momenten zijn de gezellighied, alle mensen die je leert kennen uit alle hoeken van de wereld, de beste reistips die in geen reisgids te vinden zijn en ga zo maar door....

Minder leuke momenten (waar je hopelijk later om kan lachen) zijn; kamergenoten met zweetsokken, kamergenoten met nog ergere zweetsokken, de snurkers, 's nachts naar de wc gaan en bij terugkomst iemand anders in je bed aantreffen en ga zo maar door....

De leuke momenten winnen het met gemak van de minder leuke en daar gaat het tocht om?!

Ons geduld wordt hier ook aardig op de proef gesteld. Niet door de NS dit keer, maar door het weer. 9 van de 10 activiteiten hier zijn 'weather dependant'. En met 375 regendagen per jaar vraagt dat behoorlijk veel van ons geduld.

Maar we dwalen af.......het wachten werd beloond. We hebben de Tongariro Crossing gelopen (maar dat was al te zien bij de foto's). Daarna via Wellington de zeer mooie ferry overtocht gemaakt naar het zuidereiland. 2 dagen gekayakt in het Abel Tasman National Park. Of eigenlijk 1 dag gekayakt, de 2e dag een vroege aftocht verkozen boven de verdrinkingsdood in het kwadraat (regen en/of golven). Na zo'n dagje peddelen vraag jeje af waarom de Maori niet lekker in Polinesië zijn gebleven, maar zo nodig per kano naar NZ moesten.

Vervolgens via de Arthur's Pass, waar we de Avalanche Track hebben gelopen, door naar de westkust.

Op dit moment zitten we in Franz Josef en hebben vandaag een fantastische Heli Hike gedaan op de gelijknamige gletsjer. Een zeer unieke gletsjer hebben we ons laten vertellen......vanwege het feit dat er maar 3 gletsjers op deze aardkloot zijn die in het regenwoud uitkomen. Nummer 2 ligt 30 km verderop en nummer 3 ergens in Argentinië.

Hierna gaan we via Wanaka en Mt Cook richting Dunedin voor een Super 14 rugby wedstrijd. Wat we daarna doen zien we wel weer, maar zeker is dat we de Routeburn Track gaan lopen (3 dagen).

Succes met uit de lucht vallende vliegtuigen en tot de volgende keer!

Groetjes,

Inge & Jasper

Iris

Heerlijke verhalen, geniet er nog maar van!
Dat vliegtuig lag trouwens wel bijna in de achtertuin van een huisje waar ze zijn wezen kijken om eventueel te kopen !!

Veel plezier nog, liefs Iris

Cynthia

Guys! Wat een lovely stories weer! En inderdaad nerd-alert met die zweetsokken, nog ergere zweetsokken en dorm-wandelaars... maar de mensen inderdaad van all over the world die je ontmoet en de geweldige verhalen en persoonlijkheden, winnen het blijkbaar met vlag en wimpel (wanneer dus blijkt dat Miss Zweetvoet bij het ontbijt een ontzettend leuke zweetvoet blijkt te zijn ;-))
Geweldig! ben ook razend benieuwd naar de nieuwe visuele ondersteuning! Heerlijk!

Geniet geniet geniet (lekker verder)!
Groetjes uit bright and shining +31 10,
Cynthia

Anoek

Hey Inge,
Ik lees nog regelmatig even jullie avonturen hoor! Dat van die dorms komt me bekend voor, ik ben namelijk de hele maand januari in Argentinie geweest, was super! En nu weer druk aan de slag op kantoor.
Have fun x anoek

Alt

ROUTEBURN TRACK RULED!!!!!!!!!!!!!!
Begin je vanaf Te Anau of vanuit Queenstown? Als je vanuit Te Anau begint slaap je de eerste nacht in een hut en 50 meter daarvandaan ligt een meer...Moet je even induiken al is het alleen maar omdat Jorn en ik dat ook gedaan hebben!

Alt

Marije

Leuk om alles te lezen! Als ik jullie was zou ik dus mooi niet die duik maken in dat meer, al was het alleen maar omdat Jelt en Jorn daar zijn geweest!
Met zeehonden zwemmen in kaukura is trouwens ook erg leuk (goed alternatief als het walvis spotten niet doorgaat..... vanwege het weer uiteraard!!)

veel plezier

p.s. wij gaan in april naar thailand, dus treffen in indonesie gaat niet meer lukken..

Bart en Jis

Appeltaart? Wij komen vanavond ;)!!!
Haha, nee, we komen vanavond wel even langs jullie hostel? Of hadden jullie al plannen? Dan neemt Jis haar boek mee :)
Groetjes en tot straks!

Ramon ONEL

JANS,
Gozert geweldig dat je ook in NZ zit nu :)
Zo fucking jaloers. Dunedin moet nu wel leuk zijn want dat is ook echt een studenten stad....genoeg volk in ieder geval. QueensTown MOET gewoon weg al op je planning staan maar ik benoem het toch maar even voor de zekerheid.

Je zal waarschijnlijk terug vliegen (of doorvliegen ergens anders heen) vanaf ChristChurch. Make sure dat je dan nog de kans hebt om langs dit hostel te gaan:

Onuku Farm Hostel in Akaroa

Een mooi gelegen hostel ergens boven op een berg. Ik had een auto toen der tijd maar je kan vast wel iets van een pick up regelen. Je kunt daar heel 'Cheap' met Hector Dolfijnen zwemmen. rond 100$ per persoon als ik het me nog goed herriner.

Kijk maar of je er nog aan toe komt.

Veel plezier en als je terug toevallig via Shanghai vliegt dan ben je welkom hier :D

Ramon