Jasper en Inge op Reis

Van Thailand naar Laos

Hallo allemaal,

Ben inmiddels al 4 dagen onderweg en zit in Vientiane, Laos. Maar om een kort verhaal lang te maken:

Woensdag vertrokken, geweldig uitgezwaaid!! (als dat geen kijkcijfer hit wordt van Hello Goodbye?) Na een goede vlucht kwam ik aan in Bangkok, Thailand. Het land van de Glimlach, van de tempels, de buddha's en de schuilplaats van Joran van der Sloot. En zoals jullie misschien wel in het nieuws gehoord hebben, de laatste dagen ook bekend om de rellen.

Alles draait om het aftreden van de (democratisch gekozen) premier Samak. Naar wat ik begreep draait dit allemaal om het feit dat hij voornamelijk goed is voor de laagste bevolkingsklasse (boeien?) en laten er daar nou juist het meest van zijn. De 'elite' komt daar nu tegen in opstand.

Ik heb gezien dat het regeringscomplex bezet werd gehouden, maar het ging er allemaal heel vredig aan toe. Een vriendelijke taxi chauffeur wees mij er wel op dat het geweld niet tegen toeristen is, maar dat als ik een man met een blauw shirt en een witte helm (de leider van de opstand) zou zien, ik heel hard moest gaan rennen. Dat heb ik dus een paar keer gedaan, maar er zijn blijkbaar meer mensen die er zo bij lopen.

Anyway, na Bangkok ben ik via Nong Khai de grens met Laos overgegaan. Vanmorgen in de hoofdstad Vientiane aangekomen.Voor de rest heb ik nog niet echt een concreet plan.

Groetjes en tot laters.

PS. Is Ajax al kampioen?

PS2. Foto's komen later, want ik zit nu met nog 30 anderen op 1 internet verbinding.

Reacties

Reacties

Alt

Jeppeh!!!! Goed te horen dat je veilig in Laos bent aangekomen. Pas daar wel goed op voor de grote Grilbaardkikker...die heeft in zijn eentje al meer mensen omgelegd dan Pol Pot (icoon uit dezelfde regio) in zijn beste tijd!
Geniet ervan ouwe!

x Alt

Shab

He Gras Jap! Goed te horen dat je op het nippertje uit de rellen ontsnapt bent! Pas op voor de VC en geniet er van!

Shizz

Inge

Hey Aappie,

De kop is eraf! Gelukkig hebben we de afgelopen weken geoefend met hardlopen en heb je een super conditie. Komt het toch nog goed van pas!

Ik ben de weken al aan het aftellen en kan niet vaak genoeg zeggen. Geniet ervan!

Dikke kus

ils

hai Jasper!!
zal dan ook geen aflevering missen hoor de aankomende weken van Hello Goodbye,haha
Ja joh, zo lang naar toegeleeft en nu zit je er!!!!!!!!!!!!!
gaaf en stoer hoor! en dan nu maar vreselijk genieten...
groetjes Marc, Ils en Nick.

Iris

He wat goed! Je zit dus in Hello Goodbye? Dan zal ik dat eens goed gaan volgen, leuk!

Geniet ervan en nog heel veel plezier!
Liefs Iris

Kim

Hey,

Ik heb heel hard zit te denken wat er leuk is in Vientiane, maar het enige wat er in me opkomt zijn een paar leuke restaurantjes. Ik was de tempeltjes zat en heb dus alleen op het terras gezeten ;-).
Maar ga lekker genieten!! Straks op naar Cambodja, dat is super!!

x Kim

Laars

Mijn goede neef Der is idolaat van Laos. Enjoy!

fraudeur

Hoi Jasper,

Ben zeer nieuwsgierig naar de eerste foto's. Waarschijnlijk morgen want ik denk dat je dan gaat proberen om Inge te feliciteren. Jij natuurlijk ook dan gefeliciteerd.

Debbie

Als je leest wat je in zo'n korte tijd allemaal ziet en meemaakt, staan jou (en natuurlijk straks Inge ook) nog heel veel mooie dingen te wachten.
Geniet ervan ...
x Deb

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!