Jasper en Inge op Reis

Het noorden van Vietnam

Hallo allemaal,

3 dagen geleden weer een update gemaakt, maar die is blijkbaar niet door de Vietnamese censuur heengekomen. Vandaag dus maar poging 2.

Ik eindigde mijn laatste update met dat ik samen met Cynthia en Sharon naar Vietnam zou gaan. Dat schreef ik in 1 zin, in de praktijk duurde dat 3 dagen. Zal jullie de details besparen, maar na totaal ongeveer 30 uur in lokale bussen te hebben gezeten (tussen de locals, stinkend fruit en levende varkens), kwamen we aan in Hanoi de hoofdstad van Vietnam.

Mijn eerste indruk van Vietnam is dat het een prachting land is, maar dat de mensen een stuk minder vriendelijk zijn dan in Laos. Hopelijk kunnen ze de komende 2 weken het tegendeel bewijzen.

Na alle ontberingen van het reizen, boeken we een 3 daagse trip naar Halong Bay. Deze baai met duizenden kleine eilandjes is sinds 1994 opgenomen op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Het was dan ook geen straf om te overnachten op een boot tussen deze eilandjes.

Na anderhalve week super gezellig (beetje aardig doen, zij lezen dit ook) te hebben samen gereisd met de Dollies, is het tijd om afscheid te nemen. Zij gaan naar het zuiden (Hue) en ik met Anne naar het noorden. Anne, studente geneeskunde, zou hier 2 maanden komen werken voor de Lepra stichting. Ze lieten haar echter bij aankomst totaal in de kou staan. Behoorlijk asociaal, maar 'elk nadeel, heb ze voordeel' (of andersom) zou ome Johan zeggen. Ik heb de komende dagen weer een reisgenootje.

Met de nachttrein naar Sapa voor een 2-daagse trekking in de bergen. Super mooie tocht, maarde hitte en het vele klimmen maken het extra zwaar.‘s Avonds bij de locals gegeten en geslapen. En natuurlijk mocht de zelf gestookte rice wine niet ontbreken.

Vanmorgen om 4 uur met de nachttrein weer in Hanoi aangekomen. Komende 2 dagen wat huishoudelijke dingen regelen (de was, foto's naar huis sturen, etc.) en dan op naar het zuiden. Dan wordt het tijd, om na een hoop steden, mijn luie gat op het strand te laten rusten.

Foto's komen later!

Tot de volgende update dan maar weer.....je wee toch!

Jasper

Reacties

Reacties

Cynthia & Sharon

Jespy! Ontzettende travel-dude! We missen je!
Wat een LOVELY stories! Onze dank is groot dat je ons ook benoemd; heerlijk!
Tevens doet het ons deugd dat je inmiddels je luie gat beweegt om deze kant op te komen; de strandbedjes staan al klaar en de pilzers koud! Ik zeg: niets meer aan doen! Wij verkassen vanavond met de sleepingbus richting Na Trang. Blijven daar denk een paar dagen. High tea-en? Would be great!

Dikke lebbers! ;-)

Kim

Hey Jasper,

Nou dat van die aardige mensen kan je vergeten hoor! Ze zijn in Laos echt veel aardiger. Maar ondanks de mensen is Vietnam echt geweldig. Voor Na thrang, de sailing club is erg leuk. En de modderbaden zijn ook heel relaxt. Leuke route ook om op de fiets af te leggen!! Ik wil ook!!! Ik wacht met smart op je volgende verhaal ;-).

Enjoy!!

X Kim

Broniya

Leuke verhalen! Krijg weer zin om terug te gaan. Heb misschien een mooie tip voor jullie.. spring achterop bij een Easyrider! Heb dit zelf ook gedaan en dat beviel me ontzettend goed, hoogtepunt van mijn reis. Op dit moment heb ik nog steeds contact met mijn easyrider/goede vriend!
Kijk voor mijn verhalen/foto's op http://broniya.reismee.nl en voor meer informatie over deze easyrider(s) kun je kijken op http://easyriders.jimdo.com

Een echte onvergetelijke aanrader! Veel plezier nog in dat schitterende land, geniet er van!

Groetjes

Jacko

Aaah super!, begint bij mij ook weer helemaal te leven,aangezien ik ook Noord Vietnam op de motor gedaan heb,nou ja, motor,zo'n kneterrende russische Minsk,maar ze bleven heel!
Maar in Sapa,was het daar nu warm? ik zat daar in Januari en toen was het 7 graden,ook in de hotelkamer/douche!!
Ook daar een 2 daagse trekking gedaan met overnachting bij lokals,dus ik leef met je mee!
Heb je het proosten al onder de knie; Tjoekzekwaaaiii!!! (moeilijk op papier te krijgen,maar hopelijk zeg jij zoiets?!
Ok,wordt weer wat lang verhaal,nog 1 tip,halverwege naar het zuiden, in Nha Trang kan je nog verrassend mooi duiken,als je daar voor in bent.
(hou je dollars in de gaten,want daar is bij mij 30 dollar uit hotelkamer gejat,inclusief m'n toilettas,waar het in zat!)
Geniet er maximaal van!
zeker buiten de steden zijn de mensen toch wel lief hoor!
Ciao,
Jacko

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!