Jasper en Inge op Reis

Van Noord naar Zuid Vietnam

Hallo allemaal,

Terwijl de VS gebukt gaan onder een economische crisis en het noorden van Vietnam puin aan het ruimen is na een tyfoon, lig ik op het strand van Nha Trang. Het verschil moet er zijn.

Nu kan ik het met jullie gaan hebben over het zon-proces (30 minuten op de rug, 30 minuten op de buik, effe zwemmen en weer van voor af aan), maar daar wordt niemand vrolijk van (zelfs Rob Geus niet).

Laten we het dan maar eens hebben over bijvoorbeel de was. Dat is hier in Vietnam, overigens in heel Azie, prima geregeld. Op elke hoek van de straat zit een winkeltje met een laundry service. Je levert een dampende zak met kleding in en de volgende ochtend krijg je het schoon en opgevouwen terug. Voor mijn laatste wasbeurt in Hanoi ging dit echter niet op. Ik kreeg de was wel terug en ook keurig opgevouwen, alleen zat al mijn goede kleding onder de roze vegen en vlekken. Dat kon dus zo 1,2,3 de prullenbak in.

Vanaf de volgende foto-shoot zullen jullie me dus alleen nog zien in de typische backpack shirts met opdrukken als ‘Same Same, but Different' of ‘Good morning Vietnam'.

Mijn laatste bericht schreef ik in Hanoi. Sindsdien ben ik via Hue (klein dorpje) en Hoi An (heel leuk stadje waar je heel goedkoop kleding kan laten maken) naar het zuiden gereisd. Dat doe ik allemaal per open-bus, beter bekend als hop-on hop-off bus. Echt een prima systeem, maar ik zal het even uitleggen voor degene die het niet kennen. Ik heb in Hanoi voor 40 USD een open-buskaart gekocht. Met dit ticket kan ik naar Ho Chi Minh City reizen en onderweg op allerlei plaatsen uitstappen. In die plaatsen, zo ook Hue en Hoi An, kan je zo lang blijven als je wilt. Wil je weer weg, dan geef je een belletje naar de busmaatschappij en die komen je dan bij je hotel / guesthouse ophalen. Ik heb gekozen voor de slaapvariant, waarbij de bus uit +/- 15 stapelbedden bestaat. Dat is wel zo prettig aangezien de meeste ritten ongeveer 12 uur duren en er vaak ‘s nachts gereden wordt.

Ook ben ik een paar dagen ziek geweest. Koudje gevat....en dat is behoorlijk knap met dit weer. Als je ziek bent is het overigens wel prettig om alleen te reizen en geen ‘gezeur' van andere te hebben (Al was het prima geweest als Inge even een verse jus d'orange had gebracht zoals thuis).

Ondanks dat ik me hier prima vermaak op het strand, begint het ook al weer een beetje te kriebelen........ben heel erg benieuwd hoe de rest van het zuiden van Vietnam eruit ziet. Ik denk daarom dat ik komend weekend verder reis naar Dallat of naar Saigon (HCMC).

Nogmaals bedankt voor alle reacties!!

Groetjes,

Jasper

Reacties

Reacties

Marije

Maak ik je gelukkig als ik zeg dat hier de herfst echt is ingetreden en ik mezelf in 2 dagen tijd minstens 5 keer seikie nat heb laten regenen???
Veel plezier nog!

Marischka

Ja hoorrrrrrrrrrrrrr...wrijf het er maar weer in dat "meneer" met z'n gat in de zon ligt te bakken...en wij zitten te bakken voor de verwarming thuis terwijl het het hier stormt, rgenet, onweert, bliksemt, hoost....moet ik nog even dorgaan?? Hahahahahaaa.
Maar leuk weer om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Kissie Marissie

Yordy

Hey Jans !!

Je had zkr last van een lichte griep !!

Hahaha ... ;-)

Lachen die verhalen man ...

Greets,

Newlandinho

Robina

Weer lekker om te lezen...
hier is het Kl*te weer!!!
Gelukkig ga ik zelf over 2 weken al naar Venezuela voor 2 weken!!!!
ff lekker op een korte reis tussen 2 banen door.
idd, verschil moet er wezen....

Geniet joh!
Ik geniet van afstand weer met je mee!
Groetjes Robina

ils

hadie jasper, even een berichtje van ons dat t leuk is om zo van je op de hoogte te blijven. en natuurlijk de foto's!! Ben je al aan t aftellen totdat Inge komt?
wij zijn in de tussentijd oom,tante en grote neef natuurlijk geworden van mn zus ze is bevallen van een jongen Mats! leuk he (dacht zo blijf je ook nog een klein beetje op de hoogte van hier)
nou ENJOY!!!!
groetjesssssssssssss

Dennis

Je wilde graag op de hoogte blijven over Ajax....
Plaats 10; gespeeld 5; gewonnen 2; gelijk 1; verloren 2; punten 7
Laatste uitslag Heerenveen - Ajax 5-2
:-)

Jasper

Dennis,

Heel raar...elke keer als jij een berichtje plaatst, staan er alleen maar driehoekjes en vierkantjes :-). Vreemd, maar zal wel niet belangrijk zijn geweest.
Trouwens, is AZ - PSV al geweest?

Ils,
Bedankt voor het baby nieuws. Zag dit berichtje pas nadat ik je al een Hyves bericht had gestuurd. Super leuk! Heeft Nick een leuk speelmaatje als jullie naar je zus gaan.....

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!