Jasper en Inge op Reis

Continentje wisselen

Hallo allemaal,

Soms vraag je jezelf af waar de tijd gebleven is. Na mijn laatste verslag zijn we alweer een kleine 2 weken verder.

Een bezoek aan de tempels van Angkor, een paar kilometer buiten Siem Reap. De wekker gaat om 04:00 uur en snel op de fiets, want ikwil de zonsopgang zien. Ik kan je vertellen dat het een behoorlijke domper is als je dan na een klein uurtje fietsen erachter komt dat de wolken niet gaan meewerken aan een onvergetelijke zonsopgang.

Maar de rest van de dag maakt een hoop goed. Prachtige tempels opgeslokt door het oerwoud, geweldige uitzichten en een mooie omgeving. (zie fotoserie voor een kleine preview).

Van Siem Reap een lange rit naar Bangkok. De eerste paar uur in Cambodja rijden we over een hele slechteonverharde weg. Op sommige momenten vraag ik me af of je het uberhaupt wel een weg mag noemen. Mijn Duitse buurvrouw moet hetongetwijfeld met mij eens zijn, want die moest na een uurtje de bus lijkbleek verlaten om .....ach, laat ook maar.

Het verhaal gaat de ronde dat de luchtvaartmaatschappijen de regering ervan weerhouden dezebelangrijkeverbindingsweg te verbeteren, om zo een hoop geld te verdienen aan toeristen die het vliegtuig nemen.

Na de grensovergang zie je meteen hoe 'rijk' Thailand is vergeleken met de buurlanden. Een nieuwere bus en een egale snelweg.

Vanuit Bangkok direct door naar Koh Tao. En 4 dagen later was ik in het bezit van mijn PADI Open Water. Wat betekent dat ik overal ter wereld tot een diepte van 18m mag duiken. Wow, wat een geweldige ervaring (zeker voor iemand die alleen de algen in de Noordzee gewend is). Iets langer blijven hangen op Koh Tao dan verwacht, maar het is dan ook een fantastisch eiland; mooie stranden, geweldig om te snorkelen en te duiken en leuke mensen.

Vandaag met de boot + bus weer richting Bangkok, om daar maandag mijn vliegtuig te pakken naar Sydney.Het alleen reizen zitten er dan op. Deze 2 maanden zijn voorbij gevlogen en het was ontzettend leuk om te doen, aan de andere kant kijk ik er erg naar uit om met Inge samen verder te reizen door Australië.

Ik denk dat het grote voordeel van alleen reizen is dat je kan gaan en staan waar je wilt (zonder rekening te houden met anderen) en dat je veel mensen ontmoet.

En dan om het Azië hoofdstuk af te sluiten, nog wat bijzondere of opvallende dingen. Zal ongetwijfeld een hoop vergeten, maar het gaat om het idee (misschien alleen leuk voor de mensen die er ooit geweest zijn, maar dat is niet mijn probleem :-)

Leukst: mensen ontmoeten / Koh Tao (duiken en snorkelen)

Vervelendst: Armoede in Cambodja.

Mooiste: Tempels van Angkor (Cambodja)

Meegevallen: Lange busritten

Tegengevallen: De hitte (en voornamelijk de luchtvochtigheid) en die k*t muggen!

Opvallendst: Dat heel Azië voor Manchester United is (goede marketing?)

Meest gehoorde uitspraak: Where you go? / Same same, but different / Tuk Tuk (of Taxi)

En als je zegt dat je uit Holland komt: Ah, Holland!!! Tulips, no mountains, Amsterdam, Ajax, Van Nistelrooij (in 1 zin).

Tot in Australië!

Jasper

Reacties

Reacties

Eddy

Hi Jasper,

Leuk weer om te lezen. De overgang van Azie naar down-under zal wel groot zijn. Houdt de afwisseling erin. En nu ook samen met Inge verder. Ze houden het voetbal kennelijk niet zo goed bij daar: Ajax ???

Marischka

Hey Jasper,

Het is gedaan met de "vrijgezel" uithangen..hahhahaaa..
Maar wel gezellig dat jullie nu samen gaan reizen.
Geniet ervan en goede reis naar Sidney.

"Wie kiep in tasjjjj"
Kissssss Marissssssssss

Dennis

Sinds gisteravond is de naam eindelijk correct.

Inge ik hoop dat je een goede reis gehad hebt!

Veel plezier....!!!!

X

Mieke

Fijn dat jullie allebei goed aangekomen zijn!
Vanaf nu dus samen op avontuur.
Jasper EN Inge,heeeeeeeel veeeel plezier en ik kijk uit
naar jullie verslagen en foto's (:
liefs Mieke

Clarisse

Ing, goed aangekomen begrijp ik? Was de vlucht een beetje relaxed?

Super fijn dat jullie nu samen verder kunnen reizen! Geniet ervan! Ben benieuwd naar jullie eerste gezamenlijke verhaal.

X Cla

PS: heb je nog gympen meegenomen? haha...

Marlous

Hey lieverds!

Beiden goed aangekomen down under?
Wil jullie vanuit het mooie Haarlem een heel fijne tijd wensen samen. Niet te lang wegblijven , he?? 7 maanden is lang zat, Jasper!!

Hier is het nu overigens 25 graden met een heerlijk zonnetje en dat blijft de komende 2 weken zo..
hmmm..... misschien ben ik gewoon jaloers.

Dikke kus,
Lous

Jacko

On the move to Down under!
Wordt zeker ook weer erg leuk! je zal schrikken van de ruimte die je daar hebt,maar super continent.
Hier in het noorden vandaag de eerste sneeuw.....ook mooi,maar totaal anders!
geniet ervan!
No worries!

Jackoutback (bij voorkeur in LandCruiser ;-)

Robina

Hey!

Leuk om te lezen weer.
same same but different, dat roept een hoop herinneringen op aan Thailand.
special price for you my friend, cheap cheap, dat hoorde je ook constant. lachen hoor.

Ben net zelf terug uit Venezuela, ook een aanrader!!!! wat een mooie natuur daar zeg!!!! alleen die klote muggen idd! helemaal lek geprikt!

Fijne reis nog met zn 2! ben benieuwd naar de verhalen van down under. ben ik ook geweest, dus nog meer memories for me!!!!

Veel plezier!!!!
Greetz!
Robina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!